Nauczycielu, możesz skorzystać ze szkoleń "Jak pracować z uczniem zdolnym na zajęciach pozaszkolnych w Centrach Wsparcia Uczniów Zdolnych" w zakresie:
- kompetencji kluczowych przedmiotowych
- kompetencji kluczowych ponadprzedmiotowych
Warsztaty dla nauczycieli Centrów Wsparcia Uczniów Zdolnych – kluczowe kompetencje przedmiotowe
Na warsztaty mogą zgłaszać się nauczyciele: matematyki, TIK, przedsiębiorczości, wiedzy o społeczeństwie, języka angielskiego
- 46 godzin dydaktycznych, w tym:
40 godz. zajęć warsztatowych (w trybie sobotnio-niedzielnym,5 dni zajęć)
6 godz. obserwacji i omówienia modelowych zajęć otwartych w szkole, prowadzonych
z zastosowaniem metody projektu i strategii PBL ( w dniu roboczym, 1 dzień zajęć)
- zajęcia w grupach przedmiotowych
- zajęcia o charakterze warsztatowym
- zajęcia prowadzone przez edukatorów przygotowanych w ramach kursu edukatorów
Warunki ukończenia warsztatów:
- min. 80% frekwencja na zajęciach;
- przygotowanie i przedstawienie na forum grupy warsztatowej pozytywnie ocenionej pracy zaliczeniowej - planu realizacji projektu edukacyjnego z zastosowaniem strategii PBL.
Harmonogram szkoleń dla kompetencji kluczowych przedmiotowych
L.p. |
Dzień |
Godziny |
Moduł |
1 |
sobota
|
9.30-10.15 ( 1 godz.dyd.) |
Komunikacja interpersonalna |
10.15-14.30 ( 5 godz.dyd.) |
Psychologiczno-pedagogiczne i prawne uwarunkowania pracy z uczniem zdolnym jako uczniem |
||
15.00-16.30 ( 2 godz.dyd.) |
Zasady realizacji programów zajęć pozaszkolnych opracowanych w ramach projektu DiAMEnT
|
||
2 |
niedziela
|
9.30-16.30 ( 8 godz.dyd.) |
Zasady realizacji programów zajęć pozaszkolnych opracowanych w ramach projektu DiAMEnT
|
3 |
sobota |
9.30-14.30 ( 6 godz. dyd) |
Praktyczne aspekty realizacji zajęć pozaszkolnych w CWUZ
|
4 |
niedziela |
9.30-16.30 ( 8 godz. dyd.) |
Praktyczne aspekty realizacji zajęć pozaszkolnych w CWUZ |
5 |
sobota |
9.30-18.00 ( 10 godz.dyd.) |
Badanie efektów zajęć pozaszkolnych w CWUZ. Prezentacja na forum grupy prac zaliczeniowych. Ewaluacja. |
6 |
dzień roboczy |
6 godz. dyd. |
Praktyczne aspekty realizacji zajęć pozaszkolnych w CWUZ – obserwacje modelowych zajęć w CWUZ |
Warsztaty dla nauczycieli CWUZ – kluczowe kompetencje ponadprzedmiotowe
Na warsztaty mogą zgłaszać się nauczyciele różnych specjalności, psycholodzy szkolni i pedagodzy szkoli.
- 48 godzin dydaktycznych (w trybie sobotnio- niedzielnym lub w dni robocze po zakończeniu roku szkolnego),
- zajęcia o charakterze warsztatowym
- zajęcia prowadzone przez edukatorów przygotowanych w ramach kursu edukatorów
Warunki ukończenia warsztatów:
- Obecność na nie mniej niż 40 godzinach zajęć
- Przeprowadzenie w ramach szkolenia ćwiczenia: symulacji zajęć z uczniami
Harmonogram szkoleń dla kompetencji kluczowych ponadprzedmiotowych
L.p. |
Dzień |
Godziny |
Moduł |
1 |
Dzień 1 |
9.30-10.15 ( 1 godz.dyd.) |
Komunikacja |
10.15-16.10 ( 7 godz. dyd.) |
Psychologiczno-pedagogiczne uwarunkowania pracy z uczniami zdolnymi |
||
9.30-16.10 ( 8 godz. dyd.) |
Rola kompetencji społecznych i umiejętności uczenia się we wspieraniu rozwoju uczniów zdolnych |
||
2 |
Dzień 2 |
||
3 |
Dzień 3 |
9.30-16.10 ( 8 godz. dyd.) |
Założenia zajęć z uczniami zdolnymi w CWUZ z zakresu kompetencji społecznych i umiejętności uczenia się |
4 |
Dzień 4 |
9.30-16.10 ( 8 godz. dyd) |
Metodyka realizacji zajęć z uczniami zdolnymi w CWUZ z zakresu kompetencji społecznych i umiejętności uczenia się. |
5 |
Dzień 5 |
9.30-16.10 ( 8 godz. dyd.) |
Metodyka realizacji zajęć z uczniami zdolnymi w CWUZ z zakresu kompetencji społecznych i umiejętności uczenia się. |
6 |
Dzień 6 |
9.30-15.25 ( 7 godz. dyd.) |
Badanie efektów zajęć rozwijających kompetencje społeczne i umiejętność uczenia się. Dokumentowanie realizacji zajęć. |
15.25-16.10 |
Ewaluacja |